شنبه، ۹ فروردین ۱۴۰۴
باتری های خودرویی به دو دسته ی باتری های سیلد و آبدار تقسیم میشوند.
باتری های سیلد و آبدار به شش خانه تقسیم میشوند که این شش خانه به یکدیگر متصل هستند البته در مقالات قبلی در مورد باتری و ساختار و اتصال آن نوشته شده است.
چنانچه یکی از این خانه ها اتصالش قطع شود باعث خرابی باتری میشود و در تست باتری قطع اعلام میشود.
ساختار باتری آبدار به گونه ای است که بر روی باتری شش درب وجود دارد که از طریق این شش درب میتوان آب کسر شده از باتری را تامین کنیم.
امروزه باتری آبدار در بازار بسیار کم پیدا میشود و اکثر شرکت های تولید باتری این باتری ها را برای تولید کنندگان خودرو تولید میکند.
در باتری های آبی اسید وجود دارد ولی مشتریان عزیز برای تامین آب باتری باید به آن اب مقطر یا آب باتری اضافه کنند.
باتری های سیلد به باتری هایی گفته میشود که نیاز به تامین آب باتری ندارند. داخل این باتری ها نیز از اسید یا آب باتری استفاده شده است ولی نیازی به تامین اسید یا آب باتری ندارند.
به باتری ها اتمی گفته میشود زیرا این باتری ها را اولین بار شرکت اتمیک شروع به تولید کرد که از آن پس به آن اتمی گفتند ولی اسم اصلی این باتری ها سیلد است.
صد البته باتری اتمی خیلی بهتر از باتری های اسدی بوده زیرا مشتری نیاز ندارد که باتری را چک کند و هزینه کند تا آب باتری را تامین کند.
چنانچه به هر دلیلی آب باتری چک نشود و کم یا به اتمام برسد باتری خشک شده و باعث ریزش صفحات باتری میشود.